luni, 14 ianuarie 2013

Licităm pentru Tudor: Scriitorul Radu Pavel Gheo


Ofer la licitaţie manuscrisul aproximativ al cărţii mele Adio, adio, patria mea, cu î din i, cu â din a. Alături de Noapte bună, copii!, e cea mai elogiată şi mai citită carte a mea. Încă se mai comentează, se mai vinde, se mai citeşte, deşi se împlinesc zece ani de cînd a apărut.
Am zis că manuscrisul e unul aproximativ fiindcă el conţine de fapt o bună parte din textele care au constituit pînă la urmă Adio, adio, patria mea… E tot ce rămîne scris de mînă, unicat, original, din carte. Colecţionarii, pasionaţii înţeleg.
Textele sînt forma brută a eseurilor ce au apărut ulterior în volum. Toate textele au fost scrise „la cald“ acolo, în Statele Unite, în Bellevue sau Redmond, statul Washington: fie pe terasa unei cafenele Starbucks, într-o pauză de masă, fie în autobuzul care mă ducea la muncă, fie pe o bancă dintr-un parc sau într-o staţie de autobuz – oriunde şi oricînd aveam un pic de timp. Mi se pare că şi miroase a America. Pe ici, pe colo, foile sînt pătate cu cafea: unele măsuţe erau cam fragile şi se clătinau cînd scriam prea îndîrjit, în contratimp, sub privirile îngăduitoare ale americanilor.
E vorba de un carneţel cu spire HighMark de şaizeci de foi, producţie americană, de 6×9 inci, din care sînt scrise aproximativ 40 de pagini. Preţul îl estimez la 100 de euro. Şi, indiferent cu cît s-ar vinde, ştiu că banii vor fi folosiţi pentru ceva foarte important: ca să ajute un omuleţ.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu